despre goliciune


8475sieff.jpg 

…daca oamenii ar umbla goi ar castiga mult mai usor siguranta fizica a mortii. Hainele se interpun intre noi si rosturile noastre, creand o iluzie de putere si neatarnare. Cand treci insa gol prin fata unei oglinzi, te pomenesti menit pieirii, caci trupul e un zacamant de zadarnicie, in care mucegaeste gandul nemuririi.

Doar cand te zaresti gol ti-aduci aminte ca existi si ca esti muritor. Imbracamintea ne imprumuta o superioritate artificiala asupra timpului. Cum o sa fii muritor, cu o palarie pe cap si cu o cravata la gat? Hainele au creat mai multe iluzii decat religiile…

Dupa cateva milenii de civilizatie, de-ar incepe oamenii sa umble dezbracati, aruncand cu hainele iluziile implicate, ar deveni toti metafizicieni.

(Cioran)

1 Response to “despre goliciune”


  1. 1 Enity Mai 17, 2008 la 5:01 pm

    Golicunea cu care stateam in fata ta in penumbra,
    Era tot ce aveam de oferit vietii,
    Privesc cum incetul se lasa cortina mortii,
    In ciuda sortii…

    Imi plang okii neputinciosi si reci
    Si trupul mi se stinge,
    Privesc cum incetul palesc,
    Afara ninge,
    Moarta,in tine mai traiesc…

    Am ajuns acum,aici,in prag,
    Am ajuns goala,desi eram pe un alt rang,
    …Bang…
    Viatza s@ saturat de masca mea,
    Si mi s@ terminat calea..

    In acest punct nud.


Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

