Aparat de citit iubirea


      Mi-am făcut de curând un examen medical şi aparatul a arătat că ar trebui să iubesc mai mult. Bine, bine, dar cu ficatul cum stau? Rinichii? Domnule doctor, eu simt că un plămân a uitat să respire!

      Domnişoară nu sunteţi deloc atentă. Am zis „Să iubiţi mai mult!”. Clipesc de câteva ori, nedumerită şi mă gândesc că poate totuşi are dreptate. Poate am uitat să te iubesc tocmai pe tine. Sau pe mine? Ori, poate, pe tine? Nu-i nimic, îmi zic, se rezolvă. Trebuie numai să-mi caut inima de rezervă aruncată într-unul din sertarele dulapului tău.

      Parcă ceva tot nu se leagă. Nu se poate să fie asta. E clar. A greşit aparatul. Cum de am fost atât de fraieră? Aparatele astea de măsurat iubirea nu folosesc unitatea de măsură potrivită. Păi ce cred ele, că merge aşa: 50g iubire pentru pisică, 500g iubire pentru prieteni, 200g iubire pentru mai puţin prieteni, câteva kg pentru toată familia (să ajungă, că nu are ce să strice), 1-2 kg pentru…el. Mă scuzaţi, dar nu sunt la piaţă!

      Apoi, să fim serioşi, iubirea nu se măsoară şi nici nu se cântăreşte.

     Şi dacă ar fi aşa, oamenii slabi iubesc mai puţin? În definitiv, ar conta cantitatea sau calitatea? Adică, dai un ban (iei puţin), dar ştii că face!

     Incredibil cum a mai evoluat tehnologia. Acum ne facem radiografie şi la suflet şi aflăm dacă iubim mai mult ori mai puţin, în comparaţie cu…”un om sănătos”. Şi te pomeneşti că-ţi spune doctorul:

    „Luaţi-o mai uşor cu iubirea! Altfel, vă creşte inima şi o să înceapă să tresalte…de bucurie.”, iar tu să răspunzi, ca domnul Lăzărescu: Iubesc domnule, iubesc. Dar ce? Iubesc pe inima ta? Iubesc pe a mea!

     Se poate să fie şi invers:

    „Situaţia e gravă, domnul X. Aveţi nişte lipsă de iubirea în partea stângă a cavităţii toracice. Păi, ce-aţi făcut până acum?! I-aţi privit pe alţii? Puneţi-vă imediat sufletul la treabă! Ce-i frica asta? Deci, recomand să luaţi urgent un supliment de iubire timp de… o viaţă. Ca să se vadă rezultate, că aşa dacă urmaţi tratamentul o zi-două… Credeţi că se fac minuni de iubiri peste noapte?”

0 Responses to “Aparat de citit iubirea”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

