Omul-scrabble


      Am avut noroc. După îndelungi şi istovitoare căutări am reuşit. Sunt sigură că o să mă invidiaţi. Măcar că sunteţi printre puţinii care veţi afla cum arată. Da. L-am întâlnit pe omul-scrabble. Mă aşteptam să văd un monstru ori un balaur cu o mii de capete în forma de litere. Nu. E un om ca toţi oamenii. Compus doar din cuvinte ce formează scurte propoziţii fără sens pentru cei din jur. Mi-a spus că literele şi le extrage singur din săculeţul negru al lucrurilor nevăzute. Cică nu ar avea încredere în cele văzute pentru că ar fi prea evidente şi îl păcălesc întotdeauna. Nu ştiu ce să zic. Parcă aici nu i-aş da dreptate.

      Apoi, mi-a zis că nu toate cuvintele formate sunt ideile lui. Unele ar fi chiar furate de prin lume, altele ar fi impuse de nişte oameni mari, pe când alea mici, mai pricăjite sunt numai ale lui, fără contribuţii exterioare. Sunt chiar uşor de observat, aşa murdare, pline de tristeţe parcă ţi-e şi milă să nu le bagi în seamă, să nu le vezi cât de cuvinte de legătură sunt!

     – Şi propoziţiile? Ce înseamnă ele? Cine le gândeşte şi ce vrea să facă din tine, omule? Dacă vrea să semene cu un roman, nu cred că va avea succes, nimeni nu înţelege nimic…
     – În fiecare dimineaţă mă trezesc amestecat. Adică din pricina nesomnului trebuie să beau cafea să dorm mai bine, iar
propoziţiile sunt doar cuvinte amestecate cu lingura de cafea a iubitei mele…
     – Omule-scrabble, tu nu-ţi aparţii…

2 Responses to “Omul-scrabble”


  1. 1 Filantropicul Iunie 10, 2007 la 1:04 pm

    and so u’re back :)

  2. 2 trestie Iunie 12, 2007 la 6:22 pm

    nu chiar… scriu de pe unde apuc si se vede :)


Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

