Scrieri din exil


Ceasul meu… deşi a stat un răstimp… a luat-o iarăşi din loc…

Din loc în loc… Aşa zvâcneşte timpul…

(Marin Sorescu)

*

      Un titirez. Da. Acel lucru mic care ne fascina în copilărie când îi priveam ameţitoarea-i pirueta. Ne fascinează şi acum pe unii dintre noi.

      Atât aş lua cu mine dacă cineva ar decide că ar trebui să îmi trăiesc tot restul vieţii izolată într-un pustiu. Un titirez ca să nu uit că pământul continuă să se învârtească, iar lucrurile îşi urmează cursul – oamenii se nasc, mai fac câte ceva şi mor.

       Chiar dacă pentru mine totul ar părea că s-a oprit în loc…

*

– Ce-ai lua cu tine,

Dacă s-ar pune problema

Să faci zilnic naveta dintre iad şi rai,

Ca să ţii nişte cursuri?

– O carte, o sticlă de vin şi-o femeie, Doamne.

Dacă nu-ţi cer prea mult.

– Ceri prea mult, îţi tăiem femeia,

Te-ar şine de vorbă şi n-ai timp să-ţi mai pregăteşti cursul.

Vă implor tăiaţi-mi cartea,

O scriu eu Doamne, dacă am lângă mine o sticlă

                                                                                        de vin

Şi o femeie.

Asta aş dori dacă nu vă cer prea mult.

 – Ceri prea mult.

Ce-ai dori să iei cu tine, dacă s-ar pune problema

Să faci zilnic naveta între rai şi iad,

Ca să ţii nişte cursuri?

– O sticlă de vin şi-o femeie,

Dacă nu cer prea mult.

– Ai mai cerut asta o dată, de ce te încăpăţînezi,

E prea mult, ţi-am mai spus, îţi tăiem femeia.

– Ce tot ai cu ea poate mă gândeam la alta, mai

                                                                        bine tăiaţi-mi vinul

Că şi aşa mă moleşeşte şi n-aş mai putea să-mi

                                                                        pregătesc cursul,

Inspirându-mă din ochii iubitei.

– Ce-ai dori să iei cu tine, dacă s-ar pune problema

Să faci zilnic naveta între rai şi iad

Ca să ţii nişte cursuri?

– O femeie, Doamne, dacă nu cer prea mult.

– Ceri prea mult, îţi tăiem femeia.

– Atunci tăiaţi-mi mai bine cursurile,

Adică nu, ori totul ori nimic,

Aş face drumul dintre rai şi iad degeaba.

Cum să-i mai sperii şi să-i înfricoşez pe păcătoşii din iad

Dacă n-am femeia, material didactic, să le-o arăt?

Cum să-i înalţ pe drepţii din rai, dacă n-am cartea

Să le-o tălmăcesc,

Cum să suport eu drumul şi diferenţele

                                                                        de temperatură,

Luminozitate şi presiune dintre rai şi iad

Dacă n-am vinul să-mi dea curaj?

2 Responses to “Scrieri din exil”


  1. 1 marius August 6, 2007 la 12:28 am

    sehr schoen.
    foarte frumos si ma lasat cu gura cascata,
    as vrea sa citesc mai mult in siteul acesta dak imi peimteti
    va multumesc, k ati aplicat asa un site,
    as mai avea o intrebare ce religie reiese?
    sau este oreligie anume as dori sa aflu mai multe va multumesc

  2. 2 trestie August 6, 2007 la 12:51 am

    bine ai venit!
    nu este o religie anume. este pur si simplu un site (blog) cu anumite ganduri, reflectii, meditatii (prostioare adica) care apartin unei persoane (in speta, eu). dar daca vrei tu neaparat sa fie de o anumita religie, poti interpreta toate cuvintele de aici prin crezul tau


Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

