muzica dinainte de viaţă


     Astăzi am fost la concertul de seară din cadrul Festivalului Enescu. Sublim. Mai mult nici nu are rost să spun. Numai că am văzut totuşi ceva mai special şi nu pot să nu împărtăşesc gândurile mele aiurea şi altora (voi). A fost ceva ce nu am mai remarcat până acum. Imaginea unei femei gravide ascultând muzică. Nu orice muzică. Clasică. Da. Un concert în care s-a interpretat „Marea” lui Debussy. Şi mă întreb oare cum se aude de acolo, din interior? Cu ocazia asta mi-am dat seama că atunci când va fi să am un copil, nu vreau să se întâmple în linişte. Încă nu m-am hotărât: Ceaikovski sau Debussy. sau poate Stravinsky…

Să nu uit: în filmuleţ este Steven Isserlis. L-am văzut… pur şi simplu fantastic!

Update: Sever Voinescu a scris o cronică despre această seară. Mi-a plăcut enorm această frază; poate fiindcă mi-am regăsit simţirile în descrierea lui: „Adincul marin, dialogul marii cu vintul, disperarea perceptiei orizontale a infinitului si dinamica straturilor superficiale ale colosului de apa au fost redate, in interpretarea lui Eschenbach, cu o claritate impresionanta.” Da. Am simţit şi vântul şi stropii săraţi ai mării. Nu ştiu dacă e bine, nu ştiu ce au simţit sau văzut alţii, dar eu am privit cum răsărea soarele, adormit, leneş şi ud… Şi asta se întâmpla la sfârşitul suitei despre care Sever Voinescu scrie: „Partea finala a suitei, animé et tumultueux, dupa cum cere partitura, a pus orchestra, brusc, in alta stare de spirit si publicul a simtit aceasta ruptura emotionala extrem de inteligent condusa.”.

Am găsit o filmare şi cu dirijorul Christoph Eschenbach:

4 Responses to “muzica dinainte de viaţă”


  1. 1 Ilie Catrinoiu Septembrie 7, 2007 la 2:12 am

    chiar linistitoare piesa. splendid.

  2. 2 trestie Septembrie 7, 2007 la 10:34 am

    :) nu vii si tu macar pentru o seara la Enescu? chiar merita… si ai ce sa alegi.

  3. 3 norisor Septembrie 7, 2007 la 1:17 pm

    superb! imi place cum a condus (nu imi place dirijat)! si imi mai place cum e transfigurat de muzica!


Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

