eu nu ştiu matematică


Altã matematicã 
                                               (N. Stanescu)
 Noi stim ca unu ori unu fac unu,
dar un inorog ori o parã
nu stim cât face.
stim cã cinci fãrã patru fac unu,
dar un nor fãrã o corabie
nu stim cât face.
stim, noi stim cã opt
împãrtit la opt fac unu,
dar un munte împãrtit la o caprã
nu stim cât face.
Stim cã unu plus unu fac doi,
dar eu si cu tine,
nu stim, vai, nu stim cât facem.
 
Ah, dar o plapumã
înmultitã cu un iepure
face o roscovanã, desigur,
o varzã împãrtitã la un steag
fac un porc,
un cal fãrã un tramvai
face un înger,
o conopidã plus un ou,
face un astragal...
 
Numai tu si cu mine
înmultiti si împãrtiti
adunati si scãzuti
ramânem aceasi...
 
Pieri din mintea mea !
Revino-mi în inimã !
6 Responses to “eu nu ştiu matematică”


  1. 1 norisor Septembrie 15, 2007 la 6:36 pm

    vaaai, cat imi place poezia! noroc cu tine, ca nu o mai citisem de muult de tot! mersi mult! :)

  2. 2 trestie Septembrie 15, 2007 la 10:38 pm

    si eu, la randul meu, ii multumesc persoanei care mi-a readus aceasta poezie in atentia (ochilor si sufletului). stie ea cine e.
    norisorule, eu iti multumesc de trecere. a propos de noroc, noroc cu vantul asta ca altfel nici norii nu s-ar mai misca :)

  3. 3 Teo-Hlife Septembrie 16, 2007 la 11:42 am

    Superba poezia, imi rascoleste inima. iti multumesc.

  4. 4 Clara Septembrie 16, 2007 la 5:55 pm

    Frumosii nebuni Sorescu, Nichita, Minulescu si frumoasa nebunie de a te pierde in ei..
    Trestiei, pentru ca stie „de ce”.

    Cântecul nebunului

    Ei sunt cuminţi…
    Eu sunt nebun…
    Dar cum Eu sunt ce-am fost mereu –
    Poate că cel cuminte-s Eu –
    Deşi de câte ori le-o spun,
    Eu pentru Ei… sunt tot nebun…

    Eu mă urăsc că nu-s ca Ei…
    Eu îi iubesc că nu-s ca Mine…
    Ei beau
    Şi mint fără ruşine –
    Şi-n ochii prietenilor mei
    Trec drept nebun… că nu-s ca Ei…
    Lor nu le place-amanta Mea…
    Mie nu-mi place-amanta Lor…
    Ei văd cu ochii tuturor
    Femeia…
    Eu n-o pot vedea
    Decât cu-ai mei –
    Amanata Mea…

    Dar cum din Ei toţi numai Eu
    Nu sunt ca Ei,
    Am să mă duc
    De voia mea la balamuc –
    Şi fiindcă nu-mi va părea rău,
    Cumintele voi fi tot Eu!…

  5. 5 trestie Septembrie 16, 2007 la 6:38 pm

    @teo: si eu iti multumesc de vizita. bine ai venit! :)
    @clara: multumesc pentru ciobul alinator din minulescu…

  6. 6 Clara Septembrie 19, 2007 la 12:18 am

    De toamna, cu drag.. Blanca te saluta, Trestie.

    Descintec de ploaie (Ana Blandiana)

    Iubesc ploile, iubesc cu patima ploile,
    Innebunitele ploi si ploile calme,
    Ploile feciorelnice si ploile-dezlantuite femei,
    Ploile proaspete si plictisitoarele ploi fara sfirsit,
    Iubesc ploile, iubesc cu patima ploile,
    Imi place sa ma tavalesc prin iarba lor alba, inalta,
    Imi place sa le rup firele si sa umblu cu ele in dinti,
    Sa ameteasca, privindu-ma astfel, barbatii.
    Stiu ca-i urit sa spui Sint cea mai frumoasa femeie ,
    E urit si poate nici nu e adevarat,
    Dar lasa-ma atunci cind ploua,
    Numai atunci cind ploua,
    Sa rostesc magica formula Sint cea mai frumoasa femeie .
    Sint cea mai frumoasa femeie pentru ca ploua
    Si-mi sta bine cu franjurii ploii in par,
    Sint cea mai frumoasa femeie pentru ca-i vint
    Si rochia se zbate disperata sa-mi ascunda genunchii,
    Sint cea mai frumoasa femeie pentru ca tu
    Esti departe plecat si eu te astept,
    Sint cea mai frumoasa femeie si stiu sa astept
    Si totusi astept.
    E-n aer miros de dragoste viu,
    Si toti trecatorii adulmeca ploaia sa-i simta mirosul,
    Pe-o asemenea ploaie poti sa te-ndragostesti fulgerator,
    Toti trecatorii sint indragostiti,
    Si eu te astept.
    Doar tu stii –
    Iubesc ploile,
    Iubesc cu patima ploile,
    Innebunitele ploi si ploile calme,
    Ploile feciorelnice si ploile-dezlantuite femei…


Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

