căldură


există o căldură care nu topeşte zăpada…

11 Responses to “căldură”


  1. 1 Aky Octombrie 14, 2007 la 8:35 pm

    Ceea ce nu inseamna ca acea caldura nu are foc si viata in ea; sunt unele zapezi care nu Vor sa fie topite de caldura, iar atingerea acesteia trebuie sa fie blanda, deci respectand liberul arbitru al oricarei zapezi – asa-i? Si-apoi, si zapada are rostul ei. Cum ar supravietui tanjirea si aprecierea caldurii daca n-am cunoaste opusul ei, frigul daramator al ghetii?

    Frumos a mai imbinat Minulescu frigul cu caldura. Ia ciuleste urechea:

    „De vorba cu iarna”

    M-am intalnit cu Iarna la Predeal…
    Era-mbracata ca si-acum un an,
    Cu aceeasi alba rochie de bal,
    Pastrata vara sus, pe Caraiman…
    Calatoream spre tara unde cresc
    Smochine, portocale si lamai…
    Eram intr-un compartiment de clasa I,
    Cu geamul mat, pietrificat de ger,
    Si canapeaua rosie de plus,
    Sub care fredona-n calorifer,
    Sensibil ca o coarda sub arcus,
    Un vag susur de samovar rusesc…
    Si-am coborat in gara, pe peron,
    Sa schimb cu Iarna cateva cuvinte…
    Venea din Nord,
    Venea din Rosmersholm —
    Din patria lui Ibsen si Björnson,
    De-acolo unde,-n loc de soare
    Si caldura,
    Infriguratii cer… Literatura…

    Si m-a convins c-acolo-i mult mai bine
    Decat in tara unde cresc smochine,
    Curmale, portocale si lamai,
    Si din compartimentul meu de clasa I
    M-am coborat ca un copil cuminte
    Si m-am intors cu Iarna-n Bucuresti…
    O! Tu, sfatuitoarea mea de azi-nainte,
    Ce mare esti,
    Ce buna esti,
    Ce calda esti!…

  2. 2 trestie Octombrie 14, 2007 la 11:01 pm

    da, acea caldura are viata in ea. e o caldura roditoare… caldura necreata.

  3. 3 Cinabru Octombrie 16, 2007 la 8:52 am

    Aky, vad ca mereu gasesti acea poezie perfecta pentru orice ocazie. Trestie, superba postare, chiar mi-a facut ziua mai frumoasa.

  4. 4 trestie Octombrie 16, 2007 la 5:11 pm

    Iti dau dreptate! Aky ne ofera de fiecare data o alta bomboana :)
    Ma bucur. ziua de azi chiar e frumoasa. e o zi cu soare. un soare bland de toamna…

  5. 5 UAky Octombrie 16, 2007 la 9:02 pm

    Sunteti voi niste frumosi, asta se intampla, si inspirati omu’ :).
    Fiti atenti la ce visati noaptea asta …

  6. 6 meplusmyself Octombrie 21, 2007 la 11:53 am

    Buna,
    Am scris mai demult randurile de mai jos si azi cand ti-am gasit postul m-am gandit ca poate iti va face placere sa citesti.
    Multumesc.
    Numai bine.

    CALDURA – Ma opresc pe strada si astept sa simt vantul, sa ma racoreasca. Caut oamenii, caut copacii sub a caror umbra lumea devine mai buna, caut si nu ma regasesc.
    Ma opresc pe strada si incerc sa te caut. Soarele orbeste ochii, dorul orbeste ratiunea. Fiecare deget poarta pe el inelul despartirii de tine, fiecare gand poarta in el fierbinteala tuturor cuvintelor nespuse de frica.
    Ma sprijin de zid ca si cum m-as sprijini de tine. E atata caldura, ucigatoare caldura si orice tipat se transforma in flacara. Si eu continui sa tip, sa-ti caut pulsul pana la disperare, tu nu mai auzi. E atata caldura in mine incat ma arde.
    E atata caldura aici, dar ce pacat ca atata caldura nu te poate incalzi.
    Sursa: meplusmyself

  7. 7 trestie Octombrie 21, 2007 la 3:45 pm

    multumesc frumos… nici nu stii cum (mi-)ai luminat ziua ploios-noroasa de azi…
    oare dorul chiar orbeste ratiunea? oare orice dor inseamna dragoste ori indragostire?

  8. 8 meplusmyself Octombrie 21, 2007 la 4:06 pm

    Orice dor e indragostire, e uitare de sine. O dragoste nu e iubire, o dragoste se sfarseste inevitabil cu putin din noi apus. O iubire insa, eh, e un cerc, fara sfarsit, zi si noapte, fuga in doi perfecta.
    Ma bucur daca am reusit sa aduc putina lumina :)

  9. 9 trestie Octombrie 21, 2007 la 4:32 pm

    Ciudat ce spui… intotdeauna am zis ca dragostea adevarata arata ca un cerc. Doua jumatati ce se gasesc si se potrivesc perfect formand un cerc. Fara colturi, fara linii rigide si intepatoare…
    s-a oprit si ploaia. doar pentru mine.

  10. 11 Aky Octombrie 21, 2007 la 5:32 pm

    Dragostea e poate mai degraba un semn Yin Yang, in care exista ambasade de Tu implantate fix in inima celuilalt, o imbratisare continua.
    Vremea asta zambeste ghidus.. cum, nu vedeti? Zambeste sterngareste. Si-a pus destul de mult din arsenalul de ciufuta, scortoasa si nesuferita ca sa vada cum ii rezistam – ne botosim, dam in depresii la vederea spectrelor fostelor iubiri ce ne bantuie si stam cu Prozacul alaturi? Au ba.. Cucoana, te vad cum chicotestipe dupa perdele, nu tine cu mine. Ma duc sa mananc ceva bun, ridica nivelul de endorfine.


Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

