numărători de toamnă


   Plictisit de prea multă lume, azi pământul s-a mutat în cer. Copacii îşi înfig acum mai adânc rădăcinile de frică să nu le ia vântul ori vreun nor. Îşi trag seva din albastru şi din abur proaspăt cu aromă de vânt. Pâmântul plânge şi dă cerului înapoi toate lacrimile plânse în milionele de ani de când a fost creată lumea. Azi şi frunzele cădeau cu susu-n jos şi parcă toamna s-a întors de tot cu spatele la an.

   Zilele astea trebuie să fim atenţi cum călcăm cerul. Să nu strivim vreun nor, să nu rănim vreo pasăre…

   pic, tic, pic, pic, încă-un pic, încă-un tic… Numărători din ploi în ploi, numărători din ploi în doi, numărători din doi în… ploi…

img_1821.jpg

6 Responses to “numărători de toamnă”


  1. 1 Aky Octombrie 23, 2007 la 1:06 pm

    Frumos, frumoasa Trestie. Stii cum spunea bunul meu prieten Plesu? Ploaia cazand egal pe suprafata unui lac poate fi mai plina de ingeri decat un intreg op de teologie. Asa si cu ploile care rascolesc cerul si pamantul celor care stau sa le asculte. Cine stie daca de fapt nu picura odioase picaturi de apa vantoasa, ci curg ingeri, sau poate ploua in compensarea altor inzecite rele de care fi-vom feriti?..

    Hai sa numaram si altfel, vrei?

    Altã matematicã (N. Stanescu)

    Noi stim ca unu ori unu fac unu,
    dar un inorog ori o parã
    nu stim cât face.
    stim cã cinci fãrã patru fac unu,
    dar un nor fãrã o corabie
    nu stim cât face.
    stim, noi stim cã opt
    împãrtit la opt fac unu,
    dar un munte împãrtit la o caprã
    nu stim cât face.
    Stim cã unu plus unu fac doi,
    dar eu si cu tine,
    nu stim, vai, nu stim cât facem.

    Ah, dar o plapumã
    înmultitã cu un iepure
    face o roscovanã, desigur,
    o varzã împãrtitã la un steag
    fac un porc,
    un cal fãrã un tramvai
    face un înger,
    o conopidã plus un ou,
    face un astragal…

    Numai tu si cu mine
    înmultiti si împãrtiti
    adunati si scãzuti
    ramânem aceasi…

    Pieri din mintea mea !
    Revino-mi în inimã !

  2. 2 meplusmyself Octombrie 23, 2007 la 9:30 pm

    Mi-a placut enorm:”Zilele astea trebuie sa fim atenti cum calcam cerul”
    Uite, iti fac din nou un dar spre compensare ( titlul original era de fapt PARTAGE):

    LINISTE
    Ma impart la tine
    Cum sangele se imparte
    in rana.
    Si ma ingrozesc
    cand noi nu devenim
    unu.
    Refac impartirea.

    Ma impart la tine
    Si-ncerc sa nu mor de
    durere
    Strigatul meu este,
    Linistea ta este
    Mormant.
    Si atunci
    ma tac si eu.
    Macar tacerea sa ne fie
    Una.

    Sursa: meplusmyself

  3. 3 trestie Octombrie 24, 2007 la 12:45 am

    @Aky: bunul NOSTRU prieten Andrei Plesu spunea bine ce spunea. Si multumesc tie intermediarule pentru reamintiri :)
    eu as mai adauga umil la ce a spus Plesu, ca atunci cand ploua, ingerii isi scutura vesmantul de roua dumnezeiasca, picaturi de rugaciuni…
    Cat despre matematica, de cand m-am lasat de ea, nici sa impart nu mai stiu… si mai imi trebuie, ca deh!, mai face lumea un partaj, o succesiune… :)

  4. 4 trestie Octombrie 24, 2007 la 12:58 am

    @me+myself: ar trebui sa ne adunam unii la altii. impartirea poate sa dea cu rest. un rest dureros si inutil. mi-ai amintit de taceri. am „filozofat” cu cineva, cu o bucata de viata in urma, destul de mult pe tema asta si am ajuns la concluzia ca unele taceri sunt usoare si plutesc in spatiul dintre priviri, unindu-le… unele taceri sunt benefice. unele taceri sunt linistitoare, altele apasa si sufoca.
    sa poti sa taci cu cineva este mai greu decat sa vorbesti…
    multumesc frumos pentru dar. e primit cu placere si pastrat intre foi de ganduri ca ii tare fain.

  5. 5 trestie Octombrie 24, 2007 la 1:00 am

    ce chestie! ce-o fi cu atatea impartiri si partag(j)e?? acum am vazut…

  6. 6 Aky Octombrie 24, 2007 la 11:59 am

    Al nostru, Mladiosule, asa e.. Ma-nclin cu drag. „Ma impart tie” e cea mai frumoasa si adevarata impartire.


Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

