a V-a lumină


   “Din depărtare se aude vuetul surd al oraşului. Cerul lasă pânza nopţii peste lume şi Octombrie respiră rece printre coturile blocurilor ce stau nelintite în faţa toamnei.

   Pe fereastră, odată cu aerul rece, intră tumultul trist al oraşului. Ceva aleargă pe lângă pereţii camerii şi stinge strunele serii ca un arcuş.

   Paşi mărunţi de femee s-aud pe drumul serii şi nu ştii de e bine sau e rău că mă întreb cine e şi unde o poartă pasul.

   Cum cântă de trist oraşul!”

(Ernest Bernea – Oraş pe drumul serii, 6.X.1970)

2 Responses to “a V-a lumină”


  1. 1 meplusmyself Octombrie 28, 2007 la 11:05 am

    Draga Trestie,
    Nu stiu cum se face ca ma fortezi sa iti spun una alta … De bine :)
    Azi e duminica, o zi lunga in orasul incruntat si m-am hotarat sa iti dau :

    ADRESA MEA

    Ma-ngrozesc ades
    Cand privesc strada:
    singura-n noapte
    isi serpuieste asfaltul
    si praful si frunzele
    Mizerii aruncate-n deradere
    Si eu.

    Ma-ngrozesc ades
    Cand ii absorb urletul
    Imnul stelelor, decadenta luminii
    de peste zi
    se alipesc de ea
    Ca giulgiul de trup
    Si tu.

    O strivim indolenti
    Tu imi calci poate
    Pasii din vara trecuta
    Si incerci sa nu gresesti numarul,
    Eu iti fur urmele talpilor
    lasate pe zebra, prin amintiri
    Si le alatur inimii.

    Tristete,nebunie
    de fuga de noi
    de-alene plimbare
    de iubire uitata
    de ceea ce va sa vina.

    Indecenta,absurda
    Cand
    Anihilata de pasi
    Adresa mea o regasesc
    ratacita ades pe
    strada ta.

    sursa: meplusmyself

  2. 2 trestie Octombrie 28, 2007 la 12:29 pm

    „O strivim indolenti
    Tu imi calci poate
    Pasii din vara trecuta
    Si incerci sa nu gresesti numarul,
    Eu iti fur urmele talpilor
    lasate pe zebra, prin amintiri
    Si le alatur inimii.”
    genial…
    Multumesc! de aici de unde privesc eu, orasul nu mai pare asa de incruntat…


Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

