cam atât


îmbătrânim.

28 Responses to “cam atât”


  1. 1 deroude Octombrie 31, 2007 la 2:07 pm

    lasa-ma sa te urasc putin (10%) pentru acest mesaj.

    eu sunt perfect sigur ca nu imbatranesc. de ce ne ameninti ca imbatranesti tu? si de ce vrei sa ne faci sa credem ca la asta se limiteaza totul?

  2. 2 trestie Octombrie 31, 2007 la 4:57 pm

    imbatranirea poate fi si frumoasa. sa stii ca mai e ceva. mai si murim. din cand in cand. si la fel, putem sa murim frumos.

  3. 3 deroude Octombrie 31, 2007 la 5:14 pm

    Imagineaza-ti doi insi discutand la inmormantarea celui de-al treilea:
    „-He was such a nice old man…
    -And he died so beautifully…
    -Yeah, I know: he’s been practicing all his life…”

    Cheer up! – si daca nu l-ai vazut inca pe Achmed, clic aici: http://youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go
    ;)

  4. 4 trestie Octombrie 31, 2007 la 5:56 pm

    scuza-ma, dar trebuie sa constat cu regret ca nu ai inteles nimic. asta e. oricum ce scriu este mai mult ca sa inteleg eu.
    dar multumesc pentru „cheer up”. stiu ca intentiile-ti sunt nobile..

  5. 5 deroude Octombrie 31, 2007 la 6:20 pm

    „cu regret”? :D mai degraba cu satisfactie …

    Insa am inteles punctul tau de vedere si mi se pare in continuare incorect. A spune ca imbatranirea si moartea unui om pot fi frumoase, este ca si cum te-ai uita la filmul Casablanca si ai remarca la sfarsit ce frumos clipeste butonul de standby al televizorului. Parerea mea este ca cele doua – imbatranirea si moartea – sunt limitele fizice ale unui fenomen absolut spectaculos, atat de spectaculos de fapt incat justifica existenta in vocabularul nostru a cuvantului „frumos”.

  6. 6 meplusmyself Noiembrie 1, 2007 la 7:46 pm

    Si simtim. Ne simtim. Nebunesc, prin fiecare fibra.
    E suficient atat.
    :)

  7. 7 norisor Noiembrie 2, 2007 la 3:04 pm

    la inceput nu puteam sa vad ce e frumos in a imbatrani. nu vedeam decat ca ma indepartez bataie cu bataie (de inima sau de aripi) de varsta cea mai fericita, copilaria. si nu vedeam decat ca a fi un om mare inseamna probleme cu nemiluita, pe care trebuie sa ti le rezolvi singur. dar, ai dreptate, e frumos sa imbatranesti, pt ca nu poti fi toata viata copil si pt ca fiecare varsta iti da ce are mai bun, daca stii sa vezi. nu stiu daca asta ai vrut sa spui, dar mi-am permis sa simt si eu ceva pe pagina ta..

  8. 8 trestie Noiembrie 2, 2007 la 6:50 pm

    norisorule, ai spus exact ce am avut pe suflet cand am scris…

  9. 9 trestie Noiembrie 2, 2007 la 6:58 pm

    @meplusmyself: daca ne multumim sa traim prin fiecare fibra, da, e suficient :) si daca intelegem ca viata inseamna a simti inainte de toate, atunci ingerii nu ar mai avea de ce sa ne protejeze ori sa ne incerce. dar e atat de greu sa facem asta…
    zilele trecute mi-a venit asa de nustiuunde ideea asta: cand mintea uita, sufletul o ajuta sa-si aminteasca. sigur nu e a mea chiar daca nu ar mai fi zis-o nimeni inaintea mea. sau poate ca a zis-o cineva demult, daca stau sa ma gandesc mai bine…
    dar atunci cand sufletul uita, oare mintea il va ajuta sa-si aminteasca?

  10. 10 meplusmyself Noiembrie 2, 2007 la 9:19 pm

    @trestie
    Mintea il va ajuta sa-si aminteasca dar, din pacate, nu il poate face sa respire din nou :( Degeaba, daca s-a oprit, mintea nu il poate face sa vibreze din nou :(

  11. 11 meplusmyself Noiembrie 2, 2007 la 9:40 pm

    Derajant, m-am repetat!
    Uff, sunt tare amarat pe sufletul asta :)

  12. 12 trestie Noiembrie 2, 2007 la 10:06 pm

    e trist ce-mi spui… deloc incurajator :(

  13. 13 Aky Noiembrie 2, 2007 la 11:44 pm

    Copii.. un zambet va rog, hai sa va vad :). Mintea e oarba uneori, dar la fel si sufletul. Mintea e un computer care reactioneaza in functie de ce „programe” ii dai, deci poate fi educata, cu rabdare. Sufletul.. ehei, mare rebel. Acolo trebe tapetat cu dragoste. Iar dragostea.. „love is not blind. It sees more, not less. But, because it sees more, it is willing to see less”.

    Cat despre imbatranire.. nu stiu, nici nu vreau sa ma gandesc, pentru ca ca avem clipa de Acum, momentul asta, in care respiram, vorbim, privim, iubim. Acum-ul trebuie savurat strop cu strop, trebuie sa traiesti in prezent (simplist si teribil de greu in acelasi timp), nu in amintiri trecute si goale, nu in fantezii viitoare incerte – ci in clipa prezenta, cu un gand de rugaciune si protectie catre Cel de Sus pentru clipa imediat urmatoare, desigur.

    (Constat ca nu le zic chiar rau.. Hm..o sa-mi notez ce am zis si recitesc cand ma iau bazdacurile, deprimarile si incertitudinile)

  14. 14 deroude Noiembrie 3, 2007 la 8:03 am

    Dra. Norishor, Dra. Trestie, este minunat, iti incalzeste inima sa vezi cum „doua ratiuni rezoneaza” :D. Este un moment „awwwww, ain’t that cuuuuute”….
    BUT IT’S WROOOOOOOOONG!
    De ce trebuie sa accepti imbatranirea, sa o planifici, sa o urmaresti cum vine, sa SCRII DESPRE EA? De ce trebuie sa lasi in urma ceva, sa PIERZI ceva imbatranind? Cine alege lucrurile pe care le lasi in urma, credintele pe care le abandonezi si bucurile sau anxietatile pe care le uiti?
    Mai crezi in Mos Craciun? Te mai induioseaza „Catelusul schiop”? Mai e cool tata? Mai vrei sa te faci aviator? Mai poti sa te joci? Mai poti sa te uiti la ceilalti jucandu-se? Mai razi la Stan si Bran? Mai dai sa pupe cineva o vanataie sa treaca?
    CINE ALEGE?? Chiar asa de grabite sunteti sa va despartiti de CEVA, ORICE, atata vreme cat asta inseamna ca imbatraniti „frumos”?

  15. 15 trestie Noiembrie 3, 2007 la 8:58 am

    stii unde gresesti tu? nu accepti realitatea. adica tu zici: hai sa nu vorbim despre asta ca e un lucru trist, hai sa nu vorbim despre cealalta ca e urat si miroase si putin suspect…
    tot ce pot sa spun este ca eu am vazut batrani frumosi si batrani urati. vad oameni care traiesc frumos si altii care traiesc urat. am vazut si ca se poate muri frumos. totul depinde de cat de profund reusesti sa intelegi lumea si limitele. Nimeni nu a spus ca pierzi ceva imbatranind. Dimpotriva, trebuie stii sa acumulezi.

  16. 16 deroude Noiembrie 3, 2007 la 9:12 am

    Este in firea omeneasca sa nu accepti realitatea. Neacceptand realitatea, noi am descoperit zborul si semiconductorii.
    Dar ce fac eu nu este „aruncatul gunoiului sub pres” – nu zic sa nu vorbim despre asta. Hai sa vorbim! Hai sa vedem de ce imbatranesc unii prea repede si altii prea tarziu. De ce te socheaza un tip de 27 de ani, miop, cu parul alb si un altul de 40 de ani care joaca Counterstrike cu fiu-sau.
    Ce vreau sa spun e ca imbatranirea nu e un subiect – nu ea conteaza. Ea este o rama pentru un tablou. La urma urmei poate sa si lipseasca.
    Daca intr-o buna zi am descoperi o metoda sa nu mai imbatranim fizic?
    Einstein spunea: Singurul motiv pentru care exista timpul e ca toate sa nu se intample simultan.
    Of, de ce nu gandeste toata lumea ca inginerii ? :D :))

  17. 17 Aky Noiembrie 3, 2007 la 2:20 pm

    Stimate deroude, va urez sa ajungeti intr-o zi cu soare sa abandonati gandirea asta „inginereasca”, sau sa ii vedeti teribilele limitari. Exista un sens si un rost pentru orice in lumea asta, iar daca noi nu il putem vedea, caci suntem definiti de limitare, asta nu inseamna ca nu exista.
    Einstein a gresit fundamental in acest aspect, a ramas din pacate Orb. La fel ca si Nietzsche. Morala e similara cu cea din celebra anecdota: „God is dead” – semnat: Nietsche. „Nietschze is dead” – semnat: God.

    PS Imi amintiti de frumoasa vorba a lui Plesu: daca vei spune „nu urc cu liftul pana nu inteleg cum functioneaza”, atunci e posibil sa urci toata viata pe scari” :). Zi frumoasa si ne-inginereasca va urez.

  18. 18 deroude Noiembrie 3, 2007 la 2:37 pm

    Stimate Aky – din pacate a abandona gandirea inginereasca ar fi un adevarat blestem. Pentru noi toti, ma tem.
    De altfel nu vad cum argumentele aduse (i.e. existenta unui sens in toate si faptul ca noi nu il percepem intotdeauna) ajuta cauza „imbatranirii frumoase”. Exista un sens si in gravitatie, asta nu ii da nici o calitate estetica, iar faptul ca accept existenta gravitatiei nu inseamna ca ii si dau atentie.
    Vorba lui Plesu este intr-adevar spirituala, si e posibil ca destui sa zambeasca amuzati cand o aud, insa este un sofism in acest context. Oricine intelege fenomenul imbatranirii si nimeni nu i se opune in mod voluntar. Dar de aici pana la a-l considera frumos, urat, maro, caldut, sau pur si simplu a-ti petrece macar si o clipa din viata analizandu-l – ei bine, este o cale lunga.
    Eu, Einstein si ceilalti ingineri va uram o zi frumoasa. Daca vreti sa fie cat mai ne-inginereasca, stingeti lumina, opriti caloriferele si mancati la pranz carne cruda, de vrabie vanata pe balcon. :P

  19. 19 meplusmyself Noiembrie 3, 2007 la 7:02 pm

    @Aky
    Excelente vorbele lui Plesu :)

    @Trestie
    De cele mai multe ori este bine sa ne luptam in cunostinta de cauza :) Nu fii trista, aduna-ti arsenalul pentru o batalie corecta!

    @Deroude
    Ingineria sufletului este cel mai putin vizibila, insa extrem de esentiala ;)

  20. 20 trestie Noiembrie 3, 2007 la 7:37 pm

    ca sa inchei apoteotic,
    Sunt inca tanar, Doamna, sunt inca tanar…
    dar vreau sa mor. intr-o zi, deci sa nu se ofere nimeni ca nu vriau acum :) . era doar o replica pentru cei care isi doresc viata vesnica si tinerete fara batranete…

  21. 21 Aky Noiembrie 3, 2007 la 9:42 pm

    Stimate Deroude, avand in vedere ca nici dumneata,e clar, nici dumneamea nu cunoastem batranetea, inchei cu voirbele distinsului si simpaticului Einstein:

    Daca A reprezinta succesul in viata, atunci A este egal cu x plus y plus z. Munca reprezinta x; y inseamna joaca; iar z – sa stii sa-ti tii gura.

  22. 22 deroude Noiembrie 3, 2007 la 9:50 pm

    Touche, mon cher.
    Conform principiului descris aici: http://deroude.wordpress.com/dragostea-de-viata-as-vrea-sa-vorbesc-cu-oamenii-privindu-i-in-ochi/

    lasa-mi un comment dak vrei sa continui disputa – asta tinand cont ca eu doar ma jucam ;) .

  23. 23 trestie Noiembrie 3, 2007 la 10:16 pm

    oamenii mei buni si albi, eu personal pot sa zic ca am invatat ceva din asta: cu cat e mai mica insemnarea, cu atat vor egzista mai multe multe commenturi. un fel de raport invers proportional, nu? :)
    o urare de bine ar fi: la cat mai scurte insemnari!

  24. 25 Aky Noiembrie 3, 2007 la 10:20 pm

    Pseudo-pipa pacii, ca vad ca aici ne intalnim toti trei :)

  25. 27 deroude Noiembrie 3, 2007 la 10:57 pm

    @aky: tenkiu tenkiu tenkiu tenkiu!!! :D
    @trestie: ai zis: „oamenii mei buni si albi, … ” si nu m-am putut abtine … :))

  26. 28 Aky Noiembrie 6, 2007 la 3:46 pm

    Gazda mladie, atat mai am de spus:


Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

