trei plopi


  „În dreptul ferestrei mele sunt trei plopi. De când am intrat în această casă i-am simţit aproape; ei îmi ştiu gândurile, îmi ştiu durerea.

  Azi sunt mai grei de suflet.

  Vântul bate, bate mereu şi frunza galbenă de vreme zboară departe pe drum. Acum o frunză, apoi alta şi mai apoi o fluturare bogată, într-un joc necontenit, se ating de pământ şi iarăşi zboară ca la o teamă de a nu muri deplin.

  După o noapte senină cu brumă deasă, plopii au rămas pleşuvi. Plopii nu mai vorbesc în şoaptă, nu mai fâlfâie gânduri ascunse în zare de aur. Acum flueră, flueră adânc şi îndurerat.

  S-a aşternut somnul iernei peste chipul lor.”

(Ernest Bernea – Bucureşti, 1950)

8 Responses to “trei plopi”


  1. 1 Kolonelul Noiembrie 7, 2007 la 3:37 pm

    Respectul meu, draga Trestie, pentru tot ce faci tu aici. Cu drag,
    Kolonelul

  2. 2 meplusmyself Noiembrie 7, 2007 la 9:00 pm

    Carevasazica fara sot :( Hmmm…

  3. 3 trestie Noiembrie 7, 2007 la 9:19 pm

    Mii de multumiri stimabile K. Fac si eu ce pot…
    @meplusmyself: plopii sau eu? cred ca ambele variante sunt potrivite :)

  4. 4 meplusmyself Noiembrie 7, 2007 la 10:57 pm

    @trestie
    Cu proprietareasa blogului nu imi permit sa intru in amanunte personale :)
    Ma gandeam insa la plopii lui Eminescu din 1883 si la randurile postate de tine, 1950 Bernea…doar o viata de om intre ei.

  5. 5 deroude Noiembrie 7, 2007 la 11:23 pm

    off topic: tag. you’re it : http://bezdomny.wordpress.com/2007/11/07/leapsa-cu-ceasuri/

    on topic: de la plopi stranut. Au puf. Si contrar zicalei, nu prea fac pere. Am tot asteptat…

  6. 6 trestie Noiembrie 7, 2007 la 11:31 pm

    de r|o|ude, ce sa zic, si eu is alergica si-mi plac si perele, dar… ma abtin.

  7. 7 Aky Noiembrie 7, 2007 la 11:36 pm

    Asa, asa, perele tari si reci…! Iar la primavara ii suflam domnului D. papadie in fata nasului, dupa ce l-am legat fedeles in prealabil :D.

  8. 8 deroude Noiembrie 8, 2007 la 7:15 am

    Meh, la primavara o sa fiti mult mai veseli decat acum, n-o sa mai aveti in cap plopi plesuvi cu somnul iernii intins peste mutra.

    Daca nu, stati la coada ;)

    @trestie: „de r|o|ude”. hmmm. rude=obraznic? maybe – dar am mai discutat asta :D.


Lasă un răspuns

Ce bine ne-am înţelege dacă n-ar fi cuvintele. Ar trebui să vorbim de-a curmezişul.

(Eugen Ionescu)

Un gând de ieri, de azi

O carte, odata scrisa,/ Nu produce imunitate la scris./ Te vei imbolnavi de microbul/ Cartii urmatoare./ Si tot asa.../ Ca o vesnica stare de gripa,/ Cu un milion de radacini/ De microbi/ (Marin Sorescu)

Contact

trestie_trestie [at] yahoo [dot] com

Abonare RSS

Subscribe to RSS Feed

